News Icon 29.04.2020

Jak asi víte, Compassion in World Farming je mezinárodní organizace, která komunikuje se svými příznivci, dalšími organizacemi, politiky i významnými  institucemi často skrze sociální sítě. Ačkoli mají svá všeobecně známá úskalí, jsou velmi silným nástrojem našich kampaní a pomáhají nám šířit důležité zprávy, sbírat podpisy na petice a informovat vás o nadcházejících událostech, vzdělávat a šířit osvětu v oblasti welfare a ochrany zvířat i životního prostředí. Díky nim vám můžeme tyto informace „servírovat“ vždy za čerstva a udržovat témata aktuální. 

Přestože je pro nás stále hlavním komunikačním kanálem Facebook, jsme aktivní i na Instagramu a rozjíždíme se na Twitteru. Každá síť má svoje výhody i nevýhody a podle toho vybíráme, kde a jakou informaci budeme šířit. Tím se dostáváme k jádru věci.

Twitterové bouře ve světě politiky 

 Máte-li Facebook či Instagram, asi máte pocit, že jste už sociálně hodně aktivní a více času na sítích už opravdu trávit nechcete. Tomu naprosto rozumíme. I my jsme zastánci zdravého propojení online a offline aktivit. Bohužel i kvůli aktuální situaci s Covid-19 jsme se stali ještě více závislými na online světě  a na společné setkávání na veřejných akcích si nějakou chvíli budeme muset počkat. Proto zatím plánujeme pokračování a efektivní komunikaci našich kampaní, které stále běží. Ba co více, některé dění směřující k našim cílům, jako je návrh zákazu klecových chovů slepic v České republice, právě vrcholí projednáváním v poslanecké sněmovně. Zde už půjde o vše. A proto vás potřebujeme více, než kdy jindy a to i na zmiňovaném Twitteru. Proč právě tam?

Twitter je u nás pořád ještě relativně svěží a není tak přehlcený jako Facebook. Díky omezenému počtu znaků (maximum je 280) jsou příspěvky krátké a úderné. Twitter je hlavním nástrojem pro rychlé šíření zpráv a informací, ke kterým se zde můžete okamžitě vyjádřit nebo zprávu přesdílet (“retweetovat“) dále. Proto zde své postoje vyjadřují i mezinárodní instituce, europoslanci, eurokomisaři, politické strany i samotní politikové. Díky tomu je pro nás Twitter silným kampaňovým nástrojem, díky kterému můžeme oslovit přímo příslušné politiky či instituce. Určitě jste už slyšeli o takzvané Twitterové bouři (Twitter storm). Je to velice rychlá reakce na aktuální situaci (např. schvalování zákona), ve které hraje roli rychlé sdílení a označování daného politika či organizace, kteří  se podílí na zásadních rozhodovacích procesech. Díky stovkám až tisícům „retweetů“ je upozorníme, kolik lidí kampaň podporuje a požaduje prosazení např. zákazu klecových chovů.

Tweet za zvířata

Pokud Twitter ještě nepoužíváte, ale chtěli byste se aktivně podílet na našich kampaních, rádi bychom vás požádali, abyste si na Twitteru založili svůj účet. Pokud nebudete chtít, nemusíte zde být sami nijak aktivní. Bude vám stačit sledovat nás třeba jen na Facebooku, kde budeme veškeré navrhované „retweety“ sdílet. Bude stačit jedno kliknutí na odkaz a zpráva se vám automaticky odešle na Twitterovou zeď (viz obrázek) a samozřejmě i označenému politikovi či instituci.

Výstřižek

Takto jste nám pomáhali v únoru psát politikům německé Spolkové rady, aby neuzákonila malé porodní klece pro prasnice. A POVEDLO SE NÁM TO!

Založení účtu je jednoduché, jak na to vám poradí zde. Po úspěšné registraci vám přijde e-mailem potvrzení a můžete se přihlásit. Svou stránku pak kdykoli najdete na http://twitter.com/home.

Nebojte se toho. I my se musíme neustále učit, jak efektivně pracovat i komunikovat. Stejně jako vědecká fakta a výzkumy vnímavosti a inteligence zvířat, vyvíjí se i způsoby šíření a prosazování našich společných hodnot a poselství. Proto musíme zůstat aktivní, aktuální a nebát se zkoušet nové věci. Spoléhají na nás miliony zvířat, která nezklameme a za která budeme tweetovat, postovat, lobbovat či demonstrovat, zkrátka dělat vše, co bude třeba pro jejich lepší život. 

Děkujeme vám za to, že jste v tom s námi.