Ikona hledání

News Section Icon Zveřejněno 26.04.2023

První výroční evropská zpráva ChickenTrack ukazuje, že firmy již dosáhly nějakého pokroku v oblasti životní pohody (welfare) kuřat, ale stále je třeba udělat mnohem více. 

Naše vůbec první evropská zpráva ChickenTrack, kterou jsme dnes zveřejnili, ukazuje, že některé podniky sice dosáhly významného pokroku při plnění přísnějších požadavků na welfare kuřat podle závazku Better Chicken Commitment, ale mnohé jiné mají před sebou ještě dlouhou cestu.

Nová výroční zpráva sleduje pokrok více než 60 evropských a britských firem při plnění závazku Better Chicken Commitment (BCC), a bude je monitorovat každý rok.

BCC je závazek společností, které kuřatům chovaným na maso zajistí lepší život a zlepší jim životní podmínky, včetně většího životního prostoru, obohaceného prostředí a přirozeného světla. Závazek se také týká používání pomaleji rostoucích plemen.

Zpráva obsahuje 73 závazků od 60 podniků z odvětví, jako je maloobchodní prodej, výroba potravin, stravovací služby a restaurace. 

K dnešnímu dni se k BCC přihlásilo více než 350 firem v Evropě a Velké Británii, včetně maloobchodních prodejců, jako jsou Auchan a Group Casino ve Francii, a restaurací, jako jsou Greggs a Papa Johns ve Velké Británii. 

Je třeba udělat více

Zpráva zjistila, že v celé Evropě 31 závazků od 27 firem (42 %) dosáhlo pokroku směrem k vyšším standardům welfare kuřat podle závazku Better Chicken Commitment. Více než polovina závazků (42) od 37 firem (58 %) však vůbec žádný pokrok nehlásí.

Ve Velké Británii a Evropě bylo v roce 2020 chováno 6,4 miliardy brojlerových kuřat. Bohužel pouze 8 % z nich bylo chováno v systémech s nejvyššími standardy welfare.

V Česku se k závazku díky kampani Rychlokuřata od Obránců zvířat prozatím připojilo několik společností, a to většinou nadnárodních. Například obchodní řetězce IKEA, Subway, Mr Baker, Costa Coffee nebo Relay. Také však Jednota České Budějovice nebo Konzum Ústí nad Orlicí.

Povzbudivý posun

Ze všech sledovaných podniků bylo zjištěno, že pouze norský výrobce Norsk Kylling dodržuje závazek Better Chicken Commitment na 100 % v celé své produkci kuřat.

I když je určitý pokrok, kterého firmy dosáhly navzdory problémům, jež přinesl COVID-19, válka na Ukrajině, rostoucí inflace a krize ptačí chřipky, povzbudivý, musí udělat více pro zlepšení welfare kuřat, a splnit tím termín závazku Better Chicken Commitment v roce 2026.  

Priorita pro všechny potravinářské společnosti

Dr. Tracey Jones, naše globální ředitelka pro potravinářský průmysl, uvedla: „Lepší životní pohoda kuřat musí být prioritou pro všechny potravinářské firmy. Kuřata jsou cítící bytosti a zaslouží si kvalitní život i jeho humánní ukončení. Používáním odolnějších plemen a poskytováním lepších životních podmínek jim můžeme zajistit delší, zdravější a spokojenější život. Je to možné a spotřebitelé to očekávají. 

Kolektivní přijetí ambiciózních závazků povede spolu s odpovědnými investicemi, cílevědomou implementací a aktivním marketingem k tomu, že tyto vyšší standardy welfare budou nejen komerčně životaschopné, ale i transformační pro celé odvětví.

Ve Francii se k BCC od září 2021 přihlásili všichni významní francouzští maloobchodníci, což na trhu vytváří dynamický impuls. Náš francouzský tým vyzývá spotřebitele, aby podpořili ty společnosti, které se k BCC přihlásily, a aby požadovali vyšší welfare kuřat od těch, které se k tomu dosud nezavázaly. Tak se stane vyšší welfare kuřat normou v tomto odvětví.

Více o naší práci v oblasti potravinářství se dozvíte na compassioninfoodbusiness.com.

Globe

Tento prohlížeč nepodporujeme. Prosím aktualizujte si prohlížeč pro zlepšení funkce a bezpečnosti. Máte-li jakékoli další dotazy, kontaktujte nás na info@ciwf.cz. Snažíme se odpovídat na všechny komentáře do dvou pracovních dnů, ale vzhledem k velkému množství korespondence to může někdy trvat trochu déle. Děkujeme za vaše pochopení.